Köpvillkor

Under veckorna 28-31 har webbshopen semesterstängt

För leverans innan julafton behöver ni lägga er beställning senast den 19dec klockan 14.00.

Tack för Ert visade intresse, hoppas att vi kan uppfylla Era förväntningar!

Välj den vara du vill köpa och klicka på ”Lägg i varukorg”.

När som helst under beställningens gång kan du se vad som finns i korgen genom att klicka på ”Visa varukorg” i fältet till höger. Därifrån kan du hantera dina produkter eller tömma varukorgen. Om du ändrar antalet så tryck på "Uppdatera" så att rätt antal kommer med din order. När du är nöjd med din beställning klickar du på ”Gå till kassan”.

Om ni önskar att vi skickar er order till en annan adress så ändrar ni detta i rutan "Leveransadress", bocka av och fyll sedan i mottagarens adress. Om ni önskar att vi skickar en hälsning till mottagaren så skriv den i fältet "kommentarer till ordern" så skickas denna tillsammans med er beställning. 

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i webbutiken visar varans exakta utseende. 

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.

Vi har valt bort garantibetalning via Payson på vår webshop eftersom vi inte kan se den fullständiga ordern från kund. Om ni har ett Paysonkonto och väljer att använda er av garantibetalning manuellt så ber vi er att meddela oss detta via mejl eller telefon. När vi fått information om de olika chokladsorterna som ni valt så kan Vi därefter klicka på "skicka varan".

Priser

Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering. 

Fraktkostnad

Fraktavgift tillkommer med:

  • 59 kr

Betalningsalternativ

Vi erbjuder endast betalning med kort och banken direkt via payson

Leverans 

Varorna skickas med posten. OBS SOMMARTIDER betyder värme och choklad gillar inte värme...vid varm väderlek levererar vi så fort klimatet tillåter, vi meddelar Er om när. Tänk på att leveranser till andra t ex vid bemärkelsedagar kan dra ut på tiden om det är ett värmehögtryck.

Inga leveranser skickas på fredagar detta för att undvika att varor ligger på posten över helgen. En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet, välja en annan vara eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. 

Ångerrätt 

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Läs punkter nedan om när ångerrätten inte gäller. Enligt den lagen gäller också att varan skall kunna återlämnas i oförändrat skick. Du står själv stå för frakten tillbaka till oss och står även för transportrisken gentemot posten. Vi ersätter dig för varan. Frakt ersätts aldrig.

OBSERVERA

  • Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag!
  • Ångerrätten gäller inte varor med nedsatt pris/rea! 
  • Ångerrätten gäller Inte för livsmedel. Se mer information på Konsumentverkets hemsida.

Kontakta alltid oss på mail info@geflechoklad.se innan du skickar tillbaka dina varor för mer information om hur du ska göra och för att undvika missförstånd. Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!

Reklamation

Transportskada ska anmälas till Posten så snart skadan upptäcks. Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta info@geflechoklad.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer.

Villkor vid köp

För att handla på www.geflechoklad.se måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande. 

Sekretess 

GEFLE CHOCOLATERIE tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Du har rätt att kostnadsfritt en gång per år begära information om hur dina personuppgifter används. Begäran skickas till info@geflechoklad.se

GEFLE CHOCOLATERIE tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.

Force majeure

Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.